Αρχική Εθνικά Θέματα Επιμένει ο Κώστας Τζαβάρας για τις Πρέσπες και λέει Όχι στον Κυριάκο Μητσοτάκη

Επιμένει ο Κώστας Τζαβάρας για τις Πρέσπες και λέει Όχι στον Κυριάκο Μητσοτάκη

από user1

Παρά τις διαρροές από το μέγαρο Μαξίμου ότι ο Κώστας Τζαβάρας, βουλευτής Ηλείας και έμπειρος κοινοβουλευτικός, θα είναι ο εισηγητής από την πλευρά της κυβέρνησης για τη συμφωνία των Πρεσπών, ο ίδιος το διαψεύδει ρητά και κατηγορηματικά! Μάλιστα είπε σε γνωστό του πρόσωπο ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συμφωνήσει σε κάτι τέτοιο, αν και δεν του έγινε επίσημη πρόταση από κανέναν!

Μάλιστα πρότεινε με την ίδια τακτική – ως διαρροή δηλαδή – στον κύριο Μητσοτάκη, δυο νέους κοινοβουλευτικούς με γνώσεις στην εξωτερική πολιτική για να αναλάβουν το βάρος της εισήγησης, με τον έναν από τους δύο μάλιστα να έχει …άρωμα Σερρών! Ας θυμηθούμε όμως τι έλεγε ο Κώστας Τζαβάρας για τη συμφωνία των Πρεσπών το 2018 ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας :

«Με αυτή τη συμφωνία συγκροτείται ως εθνική οντότητα το κράτος των Σκοπίων και αυτή η εθνική οντότητα έχει το όνομα Μακεδονία», δήλωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ηλείας, Κωνσταντίνος Τζαβάρας, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 Fm» για τη συμφωνία ΕλλάδαςΠΓΔΜ.

«Αυτό που φέρνει μπροστά φάνηκε ήδη από χθες στην ενδιαφέρουσα τελετή του γάμου -όπως την είπε ο πρωθυπουργός- που έγινε στις Πρέσπες», είπε ο κ.Τζαβάρας και διευκρίνισε: «Από τα λόγια του πρωθυπουργού των Σκοπιών και με τον διαχωρισμό, που χωρίς κανέναν δισταγμό έκανε μεταξύ Ελλήνων και Μακεδόνων, έχουμε ακριβώς την πρώτη φάση της εφαρμογής αυτής της συμφωνίας, που είναι το ιστορικό διαζύγιο, το σημασιολογικό και το κοινωνικό και πολιτισμικό μεταξύ Ελλήνων και Μακεδόνων. Αυτό είναι μία πολύ μεγάλη κατάκτηση εις βάρος της Μακεδονίας και της Ελλάδας, για την οποία θα πρέπει να υπερηφανεύεται και ο κ. Τσίπρας και ο κ. Καμμένος. Είναι προφανές, γιατί έγινε σε δύο αναφορές στην ομιλία του πρωθυπουργού των Σκοπίων, η μία ήταν όταν έλεγε “η μακεδονική κοινωνία” και η άλλη όταν έκανε διάκριση μεταξύ Ελλήνων και Μακεδόνων στη φράση που έλεγε “Έλληνες, Μακεδόνες και Ευρωπαίοι”».

«Τι άλλη απόδειξη χρειαζόμαστε για να καταλάβουμε πού οδηγεί την Ελλάδα αυτή η ολέθρια συμφωνία», διερωτήθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος τη ΝΔ, προσθέτοντας ότι «από αυτή τη συμφωνία θα προκύψουν και απόνερα πολύ σοβαρά, τα οποία συμπυκνώνονται στην παροιμία που λέει ο λαός “πίσω έχει η αχλάδα την ουρά”».

Ο κ. Τζαβάρας υπενθύμισε ότι «η απόφαση 817 του 1993 του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, με την οποία έγινε δεκτό το κράτος των Σκοπίων ως μέλος του ΟΗΕ ένα πρόβλημα έχει, το πρόβλημα του ονόματος». «Ο κ. Τσίπρας με τον κ. Κοτζιά δεν έλυσαν μόνο αυτό το πρόβλημα, που ήταν αντικείμενο της διαφοράς μας, ταυτόχρονα, χωρίς να έχουν καμία υποχρέωση, έλυσαν και άλλα δύο, κατά τον τρόπο ακριβώς που το επιζητούσαν οι Σκοπιανοί από το 1993, δηλαδή τι έκαναν; Έδωσαν Μακεδονία και Μακεδόνες ως όρους που καθορίζουν τη γλώσσα και την εθνικότητα στο κράτος των Σκοπίων, ουσιαστικά δηλαδή υλοποίησαν τα οράματα της εξέγερσης του Ίλιντεν και αυτό για εμένα είναι μεγάλη ντροπή», εξήγησε.

Πρόσθεσε ακόμη ότι το άρθρο 7 της συμφωνίας συνιστά «απάτη», καθώς «λέει ότι καθένα από τα συμβαλλόμενα μέρη διατηρούν ακέραια την αντίληψη, που έχουν διαμορφώσει για τους όρους Μακεδόνες και Μακεδονία, οι οποίοι όμως είναι διακριτώς διαφορετικοί», όμως «πώς είναι δυνατόν δύο όροι να είναι διακριτώς διαφορετικοί και να ονοματίζονται ταυτόχρονα με την ίδια λέξη αυτό είναι ένα πρόβλημα πραγματικά φιλοσοφικό και γλωσσολογικό».

«Φτάσαμε στο σημείο να θεωρούν ότι όποιος αντιστέκεται σε αυτού του είδους τις ισοπεδωτικές προσεγγίσεις της ιστορίας, του πολιτισμού του συνταγματικού δικαίου αποτελούν ανθρώπους οι οποίοι εμφορούνται από το πνεύμα του ολοκληρωτισμού, γιατί αντιστρατεύονται το απεριόριστο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού που έχουν οι Μακεδόνες. Κάποιοι πρέπει να καταλάβουν ότι το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού για να είναι δικαίωμα υπαρκτό και να λειτουργεί δεν μπορεί να είναι χωρίς όρια, για να μπορούμε να μιλάμε για δικαιώματα, για να μπορούμε να μιλάμε για σχέσεις, νομικές, πολιτισμικές, θα πρέπει πρώτα να έχουμε ορίσει μέχρι πού φτάνει το νοηματικό εύρος αυτών των εννοιών», υπογράμμισε ο κ. Τζαβάρας.

Σχετικά Άρθρα